موضوع: "اخبار روز"

بسیج

بسیج و بسیجی در کلامی ساده و پر معنا:

امام خامنه ای(حفظه الله): بسیجی یعنی افتخار، هر کس که بسیجی است باید به بسیجی بودن خود افتخار کند.

  

جنگ نخواهد شد - مذاکره نخواهیم کرد.

رهبر معظم انقلاب در ديدار دیروز  با قشرهاي مختلف مردم:

آمريكايي‌ها اخيراً درباره‌ي ما هم بي‌شرمانه حرف مي‌زنند. غير از تحريم دو چيز ديگر را مطرح مي‌كنند: يكي مسئله‌ي جنگ و يكي مذاكره. شبح جنگ را مطرح مي‌كنند تا ترسوها را بترسانند/ در مسئله‌ي مذاكره هم يك بازي پيش‌پاافتاده مي‌كنند. يكي مي‌گويد مذاكره با پيش‌شرط يكي مي‌گويد مذاكره بدون پيش‌شرط / دو كلمه در اين باره به مردم بگويم: «جنگ نخواهد شد و مذاكره نخواهيم كرد.»

كاهش ارزش پول ملي از مشكلات كنوني اقتصاد كشور است/ آحاد مردم مشكلات معيشتي امروز را احساس مي‌كنند. يك بخشي از مردم واقعاً زير فشارند و اين گراني مواد غذايي و مسكن و… روي مردم فشار مي‌آورد/ كارشناسان اقتصادي و بسياري از مسئولين بر اين مسئله متفقند كه عامل اين مسئله خارجي نيست، دروني است.97/05/22 

از بزرگان بیاموزیم

مقام معظم رهبری امام خامنه ایی:

امام جواد مانند دیگر ائمه‌ی معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده‌ی شایسته‌ی خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سالهایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به طوری که در سن ۲۵ سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند. همان‌طوری که ائمه‌ی دیگر ما علیهم‌السلام با جهاد خودشان هر کدام برگی بر تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشه‌ی مهمی از جهاد همه جانبه‌ی اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت. آن درس بزرگ این است که در هنگامی که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار قرار می‌گیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله‌ی با این قدرتها برانگیزیم. اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد، کار او آسان‌تر است. اما وقتی دشمنی مانند مأمون عباسی چهره‌ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود می‌آراید، شناختن او برای مردم مشکل است. در دوران ما و در همه‌ی دورانهای تاریخ، قدرتمندان همیشه سعی کرده‌اند وقتی از مقابله‌ی رویاروی با مردم عاجز شدند دست به حیله‌ی ریاکاری و نفاق بزنند.

امام جواد می‌خواست به مردم بگوید که من طرفدار اسلام و طرفدار خاندان پیغمبرم. امام علی‌بن‌موسی‌الرضا صلواةالله‌علیه و امام جواد صلواةالله‌علیه همت بر این گماشتند که این ماسک تزویر و ریا را از چهره‌ی مأمون کنار بزنند و موفق شدند.

                                                      (انسان 250 ساله، مقام معظم رهبری)

 

جشن گل باران در حرم مطهر امام رضا(علیه السلام)

** بدون شرح  **

اسلام علیک یا علی بن موسی الرضا

فقط یک جمله: نگین ایران تویی

آقاجان این روزها چقدر حرمت چراغانی است، نکند خبری در راه است، نکند برای آمدن پسرت آذین بسته ایی.

آقاجان بدجور دل تنگم.

 ارسال شده توسط یکی از طلاب، مشهد 97/04/30

1 3 4 5 ...6 7